Cropped Sarmohre.ir1 1.png

مهره مار چیست ؟

مهره مارچیست این سوالی است که در این مقاله به طور کامل شرح داده شده است. مهره مار از دیرباز تا کنون مورد توجه و استقبال مردم و قومیت های مختلف قرار گرفته است. بطوری که شنیده ها حاکی از آن است که در زمان های گذشته اقوام مختلف و برخی از پادشان برای موفقیت درامورات خود و حکمرانی از مهره مار استفاده می کردند. دلیل روی آوردن به مهره مار اصل این بود که از خواص فوق العاده آن بهرمند شوند.

با گذشت زمان افراد زیادی در پی یافتن این سنگ گرانبها به جستجو پرداختند تا به واسطه ی قدرت خارق العاده آن بتوانند به خواسته و نیازهای خود برسند.

به مرور زمان خواص مهره مار باعث شد که این سنگ در دسته سنگهای گرانبها و پرخاصیت قرار گیرد. در نتیجه مهره مار با محبوبیتی که برای خود کسب کرد توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

مهره مار واقعیت دارد؟

اولین سوالی که ذهن کاربران را به خود مشغول می کند جمله آیا مهره مار واقعیت دارد ؟ از کجا می توان اطمینان حاصل کرد که مهره مار اصل بوده و می توانیم تاثیرات آن را به مرور زمان ببینیم. در جواب برای جمله مهره مار واقعیت دارد باید عرض کنم که بله این مهره مار از زمان های بسیار قدیم وجود داشته و بیشتر افراد از آن به عنوان یک نیروی جذب مثبت استفاده می کردند. و امروزه مهره مار توانسته جایگاه ویژه ای برای خود بین قومیت های مختلف کسب کند.

اگر مهره مار واقعیت دارد پس می توان با اطمینان گفت که تمامی حرفهای که در مورد مهره مار بیان می شود قابل استناد می باشند.چون از زمان های قدیم ما مطالبی در مورد مهره مار از پدربزگان و مادربزرگان خود شنیده ایم با تفکر در این زمینه اطمینان بیشتری حاصل می شود که مهره مار واقعیت دارد که چنین چیزی اصل وجود نداشته چرا قدیمیان حرف از مهره مار و اثرات آن بیان می کردند.در نتیجه یکی از دلایل اینکه می گویم مهره مار واقعیت دارد رجوع کردن به حرفهای گذشته گان می باشد.

آیا درست است که روی مهره‌ها دعا می خوانند ؟

بله، در واقع خواندن دعا همان سند زدن مهره به نام خریدار است . وقتی دعا را میخوانند ، مهره به اسم آن شخص می شود. کار خیلی مهمی هم هست و باید حتما درست انجام داده شود.

سخن آخر :

معتقد بودن به مهره‌مار و خواص عجیب آن غیرمنطقیست و هنوز ثابت نشده ، خیلی‌ها میگویند مهره مار خرافاتی بیش نیست و خیلی دیگر هم بنا به فرهنگ و آدابو رسوم مختلف به آن اعتقاد دارند و برای آن پول خرج می کنند . در نهایت یافتن تعریفی مشخص و عام پسند درمورد خرافه خیلی سخت است. خیلی از چیزهایی که به عنوان خرافات بین مردم معروف شده ارتباط  به یک یا چند فرهنگ خاص دارند ، مانند «مهره مار» که مال  فرهنگ هندی‌ها می باشد ، اما کم کم و به مرور  با فرهنگ مردم کشور ما ایران نیز آمیخته شده.

 

منبع : sarmohre.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید